Info over keuze nieuwe clubtenue
19-3-2018Beste leden van CMHC,
Hierbij ter informatie een uitgewerkte analyse van 3 aanbieders voor een nieuw tenue voor de gehele club. De keuze voor het nieuwe clubtenue wordt tijdens de komende bijzondere ALV op woensdag 21 maart door de leden gemaakt.
Aanvang vergadering 20.00uur.
Aanleiding
De huidige shirts zijn op en door de grote hoeveelheid kritiek op de kwaliteit van het huidige shirt, heeft de club besloten veel werk te maken van een nieuw tenue.
Uitgangspunten
De uitgangspunten bij de keuze van een nieuwe leverancier/nieuw tenue zijn:
- In een keer over op een nieuw tenue (shirt, broek en sokken)
- Introprijs moet laag gehouden worden en is verschillend van de vervolgprijs
- Geen financieel risico voor de club
- Flexibiliteit
- Aantrekkelijke ledendeal
Nieuw tenue verplicht vanaf september 2018
Het uitgangspunt is dat de leden van CMHC per september 2018 overgaan op een VOLLEDIG NIEUW TENUE (shirt, broek/rok en sokken). In de statuten van CMHC, alsmede in de regels van de KNHB wordt verwezen naar een verplichting wedstrijden te spelen in het geldende clubtenue. Deze bepaling is impliciet in de keuze die op 21 maart wordt gemaakt.
Analyse
De analyse bestaat uit diverse berekeningen om zo tot een eerlijk vergelijk van de leveranciers te komen. Alle materialen zijn tijdens de ALV beschikbaar.
De aanbieders hanteren verschillende werkwijzen m.b.t. offerte en prijsdifferentiatie die o.a. zit in bedrukking. De gehele prijsdeal per lid wordt inzichtelijk bij aanschaf van 2x een nieuw tenue in 6 jaar en op clubniveau wordt de deal in details uitgewerkt.
Leveranciers:
Indian Maharadja, Wilkin Sports, Brabo
Tenue:
Materialen zijn mooi en er zijn ook verschillen. Op alle punten zijn er verbeteringen ten opzichte van het huidige tenue.
Financieel:
Brabo heeft het beste intropakket, maar heeft de duurste vervolgtenues en heeft een financieel risico voor de club bij een restpartij bij afloop contract. Andere twee leveranciers niet.
Maharadja en Wilkin Sports zijn aan elkaar gewaagd m.b.t. kwaliteit en prijs (op niveau van de totale deal o.b.v. 1x nieuw tenue bij aanvang van het contract en 1 x "vervolgtenue" per lid in 6 jaar voor alle leden minus de sponsorbijdrage als basisberekening). Op individueel ledenniveau (een eerste aanschaf en een vervolgaanschaf exclusief sponsordeal) is van deze twee Maharadja het duurst.
De club kan de sponsorbijdragen van de leveranciers bestemmen ten behoeve van de leden. Zo kunnen bijvoorbeeld diverse teams stap voor stap gekleed worden.
Verschil in prijzen heeft o.a. te maken met logo drukken op broek en rok. In de totale deal op individueel en clubniveau zijn de prijzen voor de logo’s (ABN Amro en Volvo voor de jeugdleden) verwerkt.
Distributie:
Wilkin Sports en Maharadja leveren online. Brabo levert via SporthuisBrouwer. Kleding passen kan bij eerste twee leveranciers op de club. Brabo gaat regulier via de lokale sportwinkel.
Bedrukkingen etc. hebben grootste flexibiliteit via Wilkin Sports. Zij doen dat in een eigen drukkerij. Daarbij zijn diverse materialen/merken etc. te gebruiken. Dat is bij de andere aanbieders duurder.
Alle voorhanden zijnde info is te vinden in de bijlage onderaan dit bericht.
Aanvullend uitgangspunt:
De club laat zich bij deze keuze adviseren door haar leden. Nadat de leden hun keuze hebben uitgesproken op de ALV zal de club de details met de voorkeursleverancier afstemmen en uitwerken in een samenwerkingscontract. Mocht er tijdens die stap blijken dat er toch verrassingen zijn in het nadeel van de club en haar leden (voorwaarden) dan behoudt de club zich het recht voor de partij van tweede keuze te vragen een contract uit te werken. Besluitvorming vindt dan plaats door het bestuur.